Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan is onze dienstverlening aangepast. Alleen voor rijbewijzen en reisdocumenten die binnen 14 dagen verlopen of al zijn verlopen kunt u een afspraak maken. Ook kunt u veel producten en diensten online aanvragen.
Meer weten? Houd de overzichtspagina over corona goed in de gaten!
Meestal geeft de uitvaartondernemer bij de gemeente aan dat iemand is overleden. Uitvaartondernemers doen online aangifte met eHerkenning. De aangifte moet binnen 6 dagen na het overlijden worden gedaan in de gemeente waar de persoon is overleden.
Aangifte doen als uitvaartondernemer
Als nabestaande kunt u ook zelf aangifte doen. Maak hiervoor een afspraak met de gemeente.
Is een inwoner van Gooise Meren in het buitenland overleden? Dan moet u dit doorgeven aan ons. U moet een overlijdensakte inleveren. De overlijdensakte moet gelegaliseerd zijn. Geeft u het overlijden niet door? Dan kunt u een boete krijgen.
Is de akte opgesteld in een andere taal dan Nederlands, Duits, Engels of Frans? Dan moet u de akte laten vertalen door een beëdigd vertaler.
Er zijn enkele bijzondere gevallen waarin het aangeven van overlijden niet verplicht is, maar wel mogelijk of gewenst is. Ook in onderstaande situaties kunnen wij dan een akte van overlijden opstellen:
Bij de aangifte van overlijden neemt u mee naar het gemeentehuis:
Aan de aangifte overlijden zijn geen kosten verbonden. Voor een afschrift van de overlijdensakte betaalt u € 14.
Vergaderdata gemeenteraad, bestuurlijke informatie en plannen en projecten
Toeristische informatie van de regio Gooi en Vechtstreek
Als lid van ons burgerpanel heeft u invloed op uw leefomgeving, gemeentelijk beleid en projecten
Het online archief van de oude websites van Bussum, Muiden en Naarden