Meer websites

Bestuur en gemeenteraad

Vergaderdata gemeenteraad, bestuurlijke informatie en plannen en projecten

Ontdek Gooise Meren

Wat er te zien en te doen is in Gooise Meren

Gooise Meren Spreekt

Als lid van ons burgerpanel heeft u invloed op uw leefomgeving, gemeentelijk beleid en projecten

Archief websites

Het online archief van de oude websites van gemeente Bussum, gemeente Muiden en gemeente Naarden

Archief Gooi en Vechtstreek

Doorzoek de historische archieven van Bussum, Muiden, Muiderberg, Naarden en Huizen. Een deel staat online, een deel is beschikbaar via de studiezaal in Naarden

Individuele inkomenstoeslag

Heeft u al 3 jaar of langer een lage uitkering of een laag loon? En krijgt u niet snel een hoger inkomen? Dan kunt u misschien een individuele inkomenstoeslag krijgen. U mag zelf bepalen waar u het extra geld aan uitgeeft. Individuele inkomenstoeslag vraagt u aan met het aanvraagformulier. Ontvangt u een bijstandsuitkering van ons? Vraag dan een formulier op via 035 207 00 00 of het contactformulier.

Wat u moet weten

  • U bent 21 jaar of ouder, maar jonger dan de pensioengerechtigde leeftijd
  • Uw vermogen ligt onder de grens
  • U leeft al 3 jaar of langer van een minimuminkomen
  • Uw inkomen is niet hoger dan de bijstandsnorm. Uw inkomen is maximaal 100% van de bijstandsnorm die voor u geldt
  • U heeft de afgelopen 12 maanden geen individuele inkomenstoeslag gekregen
  • U krijgt niet snel een hoger inkomen. Wij controleren dit
  • U kunt laten zien dat u de afgelopen periode geprobeerd heeft een hoger inkomen te krijgen
  • Of u kunt aantonen dat u een beperking heeft en daardoor niet naar werk heeft kunnen zoeken

Hoe hoog is de toeslag

  • € 704 voor gehuwden of samenwonenden
  • € 645 voor een alleenstaande ouder
  • € 499 voor een alleenstaande

Aanvragen

Vul het aanvraagformulier individuele inkomenstoeslag (PDF, 144 kB) in.

Ontvangt u een bijstandsuitkering van ons? Dan hoeft u niet het aanvraagformulier in te vullen. U vult een korter formulier in en hoeft niet alle documenten in te leveren. Vraag het formulier op via 035 207 00 00 of het contactformulier.

Documenten die u meestuurt

  • Kopie van geldig identiteitsbewijs (paspoort/id-kaart) of verblijfsvergunning
  • Kopie van uw laatste uitkerings- en/of salarisoverzicht
  • Kopie van de voorlopige teruggaaf van de Belastingdienst van dit jaar. Ook van de achterkant
  • Kopie van alle afschriften van de laatste 3 maanden van al uw bank- en spaarrekeningen. Ook die van uw kinderen onder de 18 jaar. Als u online bankiert kunt u de afschriften downloaden
  • Verklaring van onderhuur
  • Overzicht van schulden die u nog moet betalen
  • Als u zelfstandig ondernemer bent: kopie van de laatste voorlopige aanslag en de aangifte die daar bij hoort
  • Bewijzen van uw vermogen

Bewijzen van vermogen

  • Kenteken auto
  • Eigendomsbewijzen koopwoning
  • Andere (on)roerende zaken, levensverzekeringen, lijfrenten

Formulier en documenten opsturen

Stuur het formulier en alle documenten naar de gemeente. Zie contact voor het adres.

Behandeling aanvraag

  • Wij proberen uw aanvraag binnen 2 weken te behandelen
  • Misschien laten wij uw gegevens controleren door bijvoorbeeld de Belastingdienst

U krijgt een brief waarin staat:

  • Of u de toeslag kunt krijgen
  • Hoe hoog de toeslag is

Heeft u na 8 weken niets van ons gehoord? Neem dan contact op met de gemeente via het contactformulier of via 035 207 00 00.

Hulp bij aanvraag

Ga naar het inloopspreekuur Administratie Voor Elkaar van Versa Welzijn. Zie adres en inloopspreekuur bij u in de buurt.