Klachten over zorg en ondersteuning
Gaat het mis tussen u en de gemeente? Maak het bespreekbaar. Het kan gebeuren dat u ontevreden bent over de manier waarop u wordt behandeld. Of vindt u dat er onvoldoende naar u wordt geluisterd? Dien dan een klacht in. U kunt met uw vragen over jeugdzorg terecht bij Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AJK).
Klacht indienen bij de gemeente
Vertel aan uw consulent bij de gemeente wat u dwars zit. Verloopt dit niet op de goede manier of vindt u dit vervelend, dan kunt u een afspraak maken met een teamleider. Bel ons op werkdagen tussen 9.00 en 12.00 uur op 035 207 00 00.
Komt u er samen niet uit, stuur dan een brief naar de gemeente:
BenW van Gooise Meren
Brinklaan 35
1404 EP Bussum
Wat u moet weten
- Geef een zo duidelijk mogelijke beschrijving van uw klacht
- Vermeld uw naam, adres en de verzenddatum
- Sluit kopieën van relevante stukken bij
- Na het indienen van een klacht nemen wij binnen 1 week contact met u op
- Klachten worden zoveel mogelijk binnen 4 weken na ontvangst afgehandeld
Klachtenmeldpunt Sociaal Domein
Komt u er met de gemeente niet uit? Meld uw klacht bij het klachtenmeldpunt van de Regio Gooi en Vechtstreek.
Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg
Bij klachten, opmerkingen en vragen over jeugdzorg kunt u terecht bij Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ). De vertrouwenspersonen van AKJ zijn onafhankelijk en hebben geheimhoudingsplicht. De dienstverlening is gratis.
Vul het contactformulier in op de website van AKJ of bel naar het landelijke nummer van het AKJ: 088 555 10 00.