Klacht onbehoorlijk gedrag gemeenteambtenaar
Vindt u dat u niet goed behandeld bent door de gemeente? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord krijgt op een brief? Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is? U kunt dan een klacht indienen.
Een klacht indienen
U kunt met het online formulier uw klacht indienen of u schrijft een brief. Schrijf duidelijk op waarover de klacht gaat. Vertel ook over wie of wat het gaat en wanneer het voorval heeft plaatsgevonden. Soms is het handig als u kopieën van brieven of documenten meestuurt.
Stuur uw brief naar:
Gemeente Gooise Meren
T.a.v. de klachtencoördinator
Postbus 6000
1400 HA Bussum
De gemeente behandelt geen anonieme klachten. U moet uw naam en adres dus in uw brief zetten.
Behandeling klacht
- Uw klacht komt binnen bij de klachtencoördinator. De coördinator zorgt ervoor dat we uw klacht behandelen. Ook houdt hij bij of dat op tijd gebeurt en volgens de wet
- Het hoofd van de afdeling krijgt de klacht het eerst te zien. De bedoeling hiervan is om te bekijken of we uw klacht kunnen behandelen op een informele manier waarmee u tevreden bent
- Mocht dit niet lukken, dan volgen we de formele procedure van de Algemene wet bestuursrecht. U mag dan uw klacht mondeling toelichten bij de gemeentesecretaris en de klachtencoördinator
- Daarna neemt de gemeentesecretaris een beslissing over de gegrondheid van uw klacht. Dit gebeurt binnen 6 weken
Naar Nationale Ombudsman als u het niet eens bent met behandeling klacht
Bent u het niet eens met de manier waarop de gemeente uw klacht heeft behandeld? U kunt dan naar de Nationale ombudsman. Hij kijkt nog een keer naar de klacht en de manier waarop daarmee is omgegaan.