Klacht over de gemeente doorgeven
Vindt u dat u niet goed behandeld bent door de gemeente? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord krijgt op een brief? Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is? U kunt dan een klacht aan ons doorgeven.
Klacht doorgeven
U kunt met het online formulier een klacht doorgeven of u schrijft een brief. Wat u hierin duidelijk opschrijft:
- Waarover de klacht gaat
- Over wie of wat de klacht gaat
- Wanneer het voorval heeft plaatsgevonden
- Uw naam en adres
De gemeente behandelt geen anonieme klachten. U moet uw naam en adres dus in uw brief zetten.
Soms is het handig als u kopieën van brieven of documenten meestuurt.
Stuur uw brief naar:
Gemeente Gooise Meren
T.a.v. de klachtencoördinator
Postbus 6000
1400 HA Bussum
Behandeling klacht
- Uw klacht komt binnen bij de klachtencoördinator. De coördinator zorgt ervoor dat we uw klacht behandelen. En of dat op tijd gebeurt en volgens de wet
- Het hoofd van de afdeling krijgt de klacht het eerst te zien. De bedoeling hiervan is om te bekijken of we uw klacht kunnen behandelen op een informele manier waarmee u tevreden bent
- Als dit niet lukt, volgen we de formele procedure van de Algemene wet bestuursrecht. Wij nodigen u dan uit voor een hoorgesprek. Hierin legt u uw klacht aan ons uit. En wij stellen vragen aan u over uw klacht. We hebben ook zo'n hoorgesprek met de medewerker over wie de klacht gaat
- Daarna neemt de gemeentesecretaris een beslissing over de gegrondheid van uw klacht
Naar Nationale Ombudsman als u het niet eens bent met behandeling klacht
Bent u het niet eens met de manier waarop de gemeente uw klacht heeft behandeld? U kunt dan naar de Nationale ombudsman. Hij kijkt nog een keer naar de klacht en de manier waarop daarmee is omgegaan.