Tegemoetkoming Premie Aanvullende Zorgverzekering
Heeft u een laag inkomen? En kunt u daardoor geen aanvullende zorgverzekering afsluiten? Misschien kunt u gebruik maken van de Tegemoetkoming Premie Aanvullende Zorgverzekering. Deze tegemoetkoming vraagt u aan met het aanvraagformulier. Ontvangt u een bijstandsuitkering van ons? Vraag dan een formulier op via 035 207 00 00 of het contactformulier.
Wat u moet weten
Eisen
- U heeft een minimuminkomen op of net boven de bijstandsnorm. Uw inkomen is maximaal 120% van de bijstandsnorm die voor u geldt
- Uw vermogen ligt onder de grens
Tegemoetkoming als u aanvullende zorgverzekering betaald heeft
U kunt een tegemoetkoming krijgen van € 240 per jaar per persoon van 18 jaar en ouder. U moet wel aantonen dat u de kosten van een aanvullende zorgverzekering heeft betaald.
Aanvragen
Vul aanvraagformulier Tegemoetkoming Premie Aanvullende Zorgverzekering (PDF, 144 kB) in
Ontvangt u een bijstandsuitkering van ons? Dan hoeft u niet het aanvraagformulier in te vullen. U vult een korter formulier in en hoeft niet alle documenten in te leveren. Vraag het formulier op via 035 207 00 00 of het contactformulier.
Documenten die u meestuurt
Stuur de volgende documenten mee:
- Kopie van geldig identiteitsbewijs (paspoort/id-kaart) of verblijfsvergunning
- Kopie van uw laatste uitkerings- en/of salarisoverzicht
- Kopie van de voorlopige teruggaaf van de Belastingdienst van dit jaar. Ook van de achterkant
- Kopie van alle afschriften van de laatste 3 maanden van al uw bank- en spaarrekeningen. Ook die van uw kinderen onder de 18 jaar. Als u online bankiert kunt u de afschriften downloaden
- Verklaring van onderhuur
- Overzicht van schulden die u nog moet betalen
- Als u zelfstandig ondernemer bent: kopie van de laatste voorlopige aanslag en de aangifte die daar bij hoort
- Bewijzen van uw vermogen
Bewijzen vermogen
- Kenteken auto
- Eigendomsbewijzen koopwoning
- Andere (on)roerende zaken, levensverzekeringen, lijfrenten
Formulier en documenten opsturen
Stuur het formulier en alle documenten naar de gemeente. Zie contact voor het adres.
Behandeling aanvraag
- Als uw aanvraag compleet is, krijgt u binnen 2 weken een brief. In de brief staat of u de tegemoetkoming kunt krijgen en hoe hoog de tegemoetkoming is
- Als uw aanvraag niet compleet is, nemen wij binnen 2 weken contact met u op
- Misschien laten wij uw gegevens controleren door bijvoorbeeld de Belastingdienst
Hulp bij aanvraag
Ga naar het inloopspreekuur Administratie voor Elkaar van Versa Welzijn. Zie adres en inloopspreekuur bij u in de buurt.