Tegemoetkoming Premie Aanvullende Zorgverzekering
Heeft u een laag inkomen? En kunt u daardoor geen aanvullende zorgverzekering afsluiten? Misschien kunt u gebruik maken van de Tegemoetkoming Premie Aanvullende Zorgverzekering. Deze tegemoetkoming vraagt u aan met het aanvraagformulier. Ontvangt u een bijstandsuitkering van ons? Vraag dan een verkort formulier op via 035 207 00 00 of het contactformulier.
Wat u moet weten
Eisen
- U heeft een minimuminkomen op of net boven de bijstandsnorm. Uw inkomen is maximaal 120% van de bijstandsnorm die voor u geldt
- Uw vermogen ligt onder de grens
Tegemoetkoming als aanvullende zorgverzekering betaald is
U kunt een tegemoetkoming krijgen van € 240 per jaar per persoon van 18 jaar en ouder. U moet wel aantonen dat de kosten van een aanvullende zorgverzekering betaald zijn.
Aanvragen
Vul aanvraagformulier Tegemoetkoming Premie Aanvullende Zorgverzekering (PDF, 260 kB) in
Ontvangt u een bijstandsuitkering van ons? Dan hoeft u niet het uitgebreide formulier in te vullen. U vult een verkort formulier in en hoeft u niet alle documenten in te leveren. Vraag het verkorte formulier op via 035 207 00 00 of het contactformulier.
Documenten die u meestuurt
Stuur de volgende documenten mee:
- Kopie van geldig identiteitsbewijs (paspoort/id-kaart) of verblijfsvergunning
- Kopie van uw laatste uitkerings- en/of salarisoverzicht
- Kopie van de voorlopige teruggaaf van de Belastingdienst van dit jaar. Ook van de achterkant
- Kopie van alle afschriften van de laatste 3 maanden van al uw bank- en spaarrekeningen. Ook die van uw kinderen onder de 18 jaar. Als u online bankiert kunt u de afschriften downloaden
- Bewijsstukken van uw vermogen: kenteken auto, eigendomsbewijzen koopwoning of andere (on)roerende zaken, levensverzekeringen, lijfrenten
- Verklaring van onderhuur
- Overzicht van schulden die u nog moet betalen
- Als u zelfstandig ondernemer bent: kopie van de laatste voorlopige aanslag en de aangifte die daar bij hoort
Stuur het formulier en alle documenten naar de gemeente. Zie contact voor het adres.
Behandeling aanvraag
- Wij proberen uw aanvraag binnen 2 weken af te handelen
- Eventueel laten wij uw gegevens controleren door bijvoorbeeld de Belastingdienst
- Heeft u na 8 weken niets van ons gehoord? Neem dan contact op met de gemeente via het contactformulier of via 035 207 00 00
Hulp bij aanvraag
Ga naar het inloopspreekuur Administratie Voor Elkaar van Versa Welzijn. Zie adres en inloopspreekuur bij u in de buurt.