Automatische incasso
Als u uw belasting gespreid wilt betalen, dan kunt u bij de gemeente automatische incasso aanvragen. Betalen gaat dan in gedeelten. Het bedrag gaat niet in 1 keer, maar in 10 keer automatisch van uw rekening af. Zorg bij het aanmelden dat u de gehele procedure doorloopt. U ontvangt een bevestigingsmail van de wijziging. Heeft u al eens een machtiging voor automatische incasso afgegeven, dan hoeft u niets te doen. Zorg bij iedere incasso voor voldoende geld op uw rekening.
Wat u moet weten
- U kunt automatische incasso aanvragen als het totaalbedrag van de aanslag gemeentelijke belastingen lager is dan € 10.000
- Bij automatische incasso gaat het bedrag in 10 keer automatisch van uw rekening af. Dit gebeurt aan het einde van de maand, vanaf eind maart tot en met eind december
- Vraag de automatische incasso binnen 2 weken na de datum die op de aanslag gemeentelijke belastingen staat aan, dan kunt u er dit jaar nog gebruik van maken. Reageert u later, dan betaalt u het bedrag verdeeld over de termijnen van dat jaar die dan nog over zijn (minder dan 10 termijnen)
- Heeft u een nieuw bankrekeningnummer? Meld uw oude rekeningnummer online af, en geef het nieuwe nummer online aan ons door
- Bij overlijden gaat automatische incasso niet over naar een ander persoon