Gesprek over mogelijke ondersteuning

Heeft u behoefte aan zorg, hulp of ondersteuning en kunt u die niet krijgen van kinderen, familie, buren of vrijwilligers? Vul dan het meldingsformulier zorgvraag in en stuur het op naar de gemeente. Wij nemen dan contact met u op om een afspraak te maken. Een gesprek vindt bij u thuis of bij de gemeente plaats.

Meldingsformulier zorgvraag (PDF, 373 KB)

Wat u moet weten

Gang van zaken tijdens het gesprek

Wat gebeurt er tijdens het gesprek met de gemeente?

  • Samen met de consulent brengt u uw situatie en die van uw gezin of huishouden in kaart
  • U bespreekt met de consulent wat u zelf kunt doen, welke hulp uw omgeving u kan bieden en van welke voorzieningen u gebruik kunt maken
  • U stelt samen met de consulent een plan van aanpak op als dat nodig is

Gesprek aanvragen

Vul het meldingsformulier zorgvraag (PDF, 373,3 KB) en stuur het op naar Gemeente Gooise Meren, Uitvoeringsdienst Sociaal Domein, Postbus 6000, 1400 HA Bussum.

Langskomen bij de gemeente

U kunt ook langskomen bij de gemeente op het gemeentehuis (Brinklaan 35, Bussum). Alleen op maandag van 08.30 tot 13.00 uur kunt u terecht zonder afspraak, voor de overige dagen in de week maakt u een afspraak via 035 207 00 00. Bekijk de openingstijden.

Meer informatie of vragen

Stel uw vraag aan de gemeente via het contactformulier of bel 035 207 00 00.

Voorbereiden en na gesprek

Voorbereiden van het gesprek

  • Maak een lijstje met de onderwerpen die u wilt bespreken
  • Bekijk regelhulp.nl. Dit is een wegwijzer voor iedereen die op zoek is naar zorg en ondersteuning. Deze site kan u helpen uw vraag helder te krijgen
  • Gaat het om het opnieuw vaststellen van uw zorgbehoefte (herindicatie)? Zorg dat u belangrijke papieren klaarlegt, deze heeft u tijdens het gesprek nodig. Denk aan papieren over uw huidige zorgbehoefte (indicatie) of gegevens van uw zorgverlener
  • U heeft het recht iemand mee te nemen naar het gesprek. Dit kan een bekende van u zijn, bijvoorbeeld een familielid of uw mantelzorger. Deze persoon kent uw situatie goed en kan helpen in beeld te brengen wat voor u belangrijk is. Ook kunt u deze persoon vragen notities te maken tijdens het gesprek
  • U kunt ook advies vragen aan een professionele ondersteuner en hem of haar vragen bij het gesprek aanwezig te zijn. U kunt contact opnemen met een medewerker van Stichting MEE of een wijkcoach van Versa Welzijn. Dit kost u niets

Na het gesprek

  • De consulent bespreekt de vervolgstappen met u of u ontvangt een verslag en een plan van aanpak
  • In een verslag en een plan van aanpak staat wat er met u is afgesproken, wat u zelf gaat doen, wat uw omgeving kan doen en wat u nodig heeft van de gemeente