Bezorgen paspoort of identiteitskaart
U kunt uw paspoort of identiteitskaart gratis laten bezorgen. Dit kan ook ’s avonds en in het weekend. U maakt de keuze voor het laten bezorgen of afhalen in het gemeentehuis bij de aanvraag van uw paspoort of identiteitskaart. AMP Groep doet de bezorging. Dit bedrijf heeft ervaring met het bezorgen van vertrouwelijke documenten, zoals paspoorten en identiteitsbewijzen.
Wat u moet weten
Bezorging in 5 stappen
- Na het afronden van uw aanvraag op het gemeentehuis krijgt u binnen 5 werkdagen een e-mail en sms. Hierin staat dat uw nieuwe paspoort klaar is. Heeft u geen mail ontvangen? Controleer uw ongewenste e-mail
- Log in op mijnafspraak.nl en kies wanneer en op welk adres u uw paspoort of identiteitskaart wilt laten bezorgen
- Op de dag van bezorging ziet u op mijnafspraak.nl een foto van de medewerker die bij u langskomt
- De medewerker controleert uw identiteit en geeft u uw nieuwe paspoort of identiteitskaart
- Heeft u een oud paspoort of identiteitskaart dat nog niet ongeldig is gemaakt? Dan neemt de bezorger dit document in
Wanneer bezorging niet mogelijk is
Het bezorgen van uw nieuwe paspoort of identiteitskaart is niet mogelijk in de volgende situaties:
- Als u een spoedaanvraag heeft gedaan
- Als u een geldig visum in uw paspoort heeft, waar u nog gebruik van wilt maken
- Als u uw paspoort of identiteitskaart op de Waddeneilanden wilt laten bezorgen
Persoonlijk in ontvangst nemen
- Alle personen moeten persoonlijk hun paspoort of identiteitskaart in ontvangst nemen op het moment van bezorging
- Is het nieuwe paspoort of identiteitskaart voor een kind jonger dan 12 jaar? Dan moet zowel het kind als een volwassene aanwezig zijn tijdens de bezorging
Bezorgtijden
U bepaalt zelf wanneer en op welk adres u uw paspoort of identiteitskaart wilt laten bezorgen. Dit kan op:
- Maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 tot 22.00 uur
- Zaterdag van 8.30 tot 17.00 uur
Maximaal 2 bezorgpogingen
Heeft u een afspraak met AMP Groep gemaakt, maar bent u niet thuis op het afgesproken tijdstip? Dan ontvangt u een sms of e-mail met de vraag om een nieuwe afspraak te maken. Bent u bij de 2e bezorgpoging weer niet thuis, dan moet u uw paspoort of identiteitskaart ophalen op het gemeentehuis.
Oude paspoort of ID-kaart inleveren of houden
- Is uw paspoort of identiteitskaart verlopen? Dan geeft u uw oude document mee aan de bezorger en wordt het vernietigd
- Wilt u uw oude paspoort of identiteitskaart houden? Dit kan alleen wanneer u het document bij uw aanvraag op het gemeentehuis ongeldig laat maken. U krijg uw oude paspoort of identiteitskaart meteen terug aan de balie en mag het houden
Hoe u de medewerkers van AMP Groep kunt herkennen
Of de persoon aan de deur daadwerkelijk een medewerker van AMP Groep is, kunt u controleren:
- Op de afspraakdatum kunt u op mijnafspraak.nl een pasfoto zien van de medewerker die bij u langskomt
- Op mijnafspraak.nl staat een unieke code waarmee de medewerker zich kan identificeren. Vraag de medewerker naar deze code
- De medewerkers dragen om veiligheidsredenen geen bedrijfskleding
Twijfelt u? Neem gerust contact op met AMP Groep.
Contact AMP Groep
Heeft u vragen over de bezorging van uw paspoort of identiteitskaart, neem dan contact op met AMP Groep.
Telefoon
030 240 80 20
06 38 02 58 77
Stuur een tweet naar @AMPgroep.
Openingstijden AMP Groep
- Maandag tot en met donderdag tussen 8.30 en 21.00 uur
- Vrijdag van 8.30 tot 19.00 uur
- Zaterdag van 8.30 tot 19.00 uur