PC-regeling

Heeft u een laag inkomen? Heeft u kinderen van 9 (groep 6) tot en met 17 jaar? En gaan zij naar school? Dan kunt u van de gemeente geld krijgen om een computer of laptop te kopen voor uw kind.

Aanvraagformulier PC-regeling

Wat u moet weten

  • U krijgt maximaal € 700
  • U mag voor dat geld een computer of laptop kopen
  • U mag voor het geld ook een beeldscherm, toetsenbord, printer of muis kopen
  • U mag 1 computer of laptop per gezin kopen
  • U krijgt maximaal 1 keer per 5 jaar geld voor een computer of laptop
  • De computer of laptop is van u. U betaalt dus ook zelf reparaties en verzekeringen

Eisen

  • Uw kind gaat naar school (groep 6 van de basisschool of hoger)
  • Uw kind is jonger dan 18 jaar
  • U heeft een laag inkomen (rond de bijstandsnorm). Uw inkomen is maximaal 115% van de bijstandsnorm die voor u geldt
  • U heeft niet teveel vermogen. Minder dan € 6.020 (bedrag 2018) als u alleenstaand bent. Of minder dan € 12.040 (bedrag 2018) als u samenwoont, alleenstaande ouder bent of getrouwd bent

Bekijk de Verordening PC-regeling Gooise Meren 2016​​​​​​​

Aanvragen

Vul het aanvraagformulier PC-regeling in.

Documenten die u meestuurt

Stuur de volgende documenten mee:

  • Kopie van een geldig identiteitsbewijs (paspoort/id-kaart) of een geldige verblijfsvergunning
  • Kopie van uw nieuwste uitkerings- en/of salarisspecificatie
  • Kopie van de voorlopige teruggaaf van de Belastingdienst van dit jaar, ook van de achterkant
  • Kopie van de afschriften van alle bank- en spaarrekeningen van de laatste 3 maanden
  • Bewijsstukken vermogen: kenteken auto, eigendomsbewijzen koopwoning of andere (on)roerende zaken, levensverzekeringen, lijfrenten
  • Kostgangersovereenkomst of verklaring onderhuur
  • Schriftelijke bewijsstukken van schulden die u nog moet betalen
  • Als u zelfstandige bent: een kopie van de laatste voorlopige aanslag en de bijbehorende aangifte
  • Een offerte op naam / uw aankoopbon

Stuur uw aanvraag en alle documenten naar:

Gemeente Gooise Meren
Uitvoeringsdienst Sociaal Domein
Postbus 6000
1400 HA Bussum

Behandeling aanvraag

  • Wij proberen uw aanvraag binnen 2 weken af te handelen
  • Eventueel laten wij uw gegevens controleren door bijvoorbeeld de Belastingdienst
  • U krijgt een brief waarin staat of u voor de vergoeding in aanmerking komt en hoe hoog de vergoeding is
  • Heeft u na 8 weken niets van ons gehoord? Neem dan contact op met de gemeente via het contactformulier of via 035 207 00 00

Meer informatie of hulp

  • Voor vragen of meer informatie: neem contact op met de gemeente via 035 207 00 00. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar. U kunt uw vraag ook stellen via het contactformulier
  • Voor hulp bij het invullen van het formulier: ga naar het inloopspreekuur 'administratie voor elkaar':
    • Iedere dinsdag van 10.00 tot 12.00 uur in De Kazerne, Kazernestraat 10, Muiden
    • Iedere donderdag van 10.00 tot 12.00 uur in Uitwijk, Dr. Schaepmanlaan 10, Bussum
    • Iedere donderdag van 14.00 tot 16.00 uur in de SCAN, Majoor Kampstraat 3, Naarden

Meer websites

Bestuur en gemeenteraad

Vergaderdata gemeenteraad, bestuurlijke informatie en plannen en projecten

VVV Gooi en Vecht

Toeristische informatie van de regio Gooi en Vechtstreek

Gooise Meren Spreekt

Als lid van ons burgerpanel heeft u invloed op uw leefomgeving, gemeentelijk beleid en projecten

Archief websites

Het online archief van de oude websites van Bussum, Muiden en Naarden