Aangepaste dienstverlening

Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan is onze dienstverlening aangepast. Alleen voor rijbewijzen en reisdocumenten die binnen 14 dagen verlopen of al zijn verlopen kunt u een afspraak maken. Ook kunt u veel producten en diensten online aanvragen.​​​​​​​

Meer weten? Houd de overzichtspagina over corona​​​​​​​​​​​​​​ goed in de gaten!

Adresonderzoek

Staat iemand op uw adres ingeschreven die er niet (meer) woont? Of heeft iemand een briefadres op uw adres en kunt u die persoon niet bereiken? Vraag dan een adresonderzoek aan. Wij zoeken dan uit waar deze persoon woont.

Wat u moet weten

  • Een adresonderzoek kunt u aanvragen als eigenaar, huurder of medebewoner van de woning
  • Het is belangrijk dat u zo veel mogelijk informatie geeft over de persoon die wij onderzoeken. Bijvoorbeeld naam, telefoonnummer, e-mailadres en geboortedatum. Ook gegevens van een werkgever, social media accounts of contactgegevens van familieleden zijn nuttige informatie
  • Een huisbezoek door de gemeente kan onderdeel zijn van het onderzoek
  • Wij proberen een adresonderzoek binnen 12 weken af te handelen. Dit lukt niet altijd. Als er weinig informatie over de persoon bekend is, kan het onderzoek langer duren
  • U krijgt een brief als het onderzoek is afgerond. Wij mogen u geen informatie over de onderzochte persoon geven. Dit heeft met privacy te maken

Onderzoek intrekken

Heeft u een adresonderzoek aangevraagd en wilt u dit intrekken? Dit kan alleen persoonlijk aan de balie op het gemeentehuis. Maak hiervoor een afspraak. Alleen de aanvrager van een adresonderzoek kan dit intrekken. Neem uw paspoort of identiteitskaart mee naar de afspraak.

Inschrijven is wettelijk verplicht

Iedereen is wettelijk verplicht aan de gemeente te laten weten waar hij of zij woont. Dit heet inschrijven. Hierdoor kunnen de gemeente en andere overheidsinstanties met inwoners communiceren. Als iemand op uw adres staat ingeschreven terwijl de persoon er niet woont, kan dit financiële gevolgen hebben. Bijvoorbeeld bij het aanvragen van een uitkering.

Vragen

Heeft u een vraag over het adresonderzoek? Neem contact op via het contactformulier of bel naar 035 207 00 00.

Kosten

Een adresonderzoek is gratis.

Aanvragen

Het adresonderzoek kunt u online aanvragen met DigiD. U krijgt meestal binnen 5 werkdagen een reactie. Als wij vragen hebben, nemen wij contact met u op.

Adresonderzoek aanvragen​​​​​​​

Meer websites

Bestuur en gemeenteraad

Vergaderdata gemeenteraad, bestuurlijke informatie en plannen en projecten

Visit Gooi en Vecht

Toeristische informatie van de regio Gooi en Vechtstreek

Gooise Meren Spreekt

Als lid van ons burgerpanel heeft u invloed op uw leefomgeving, gemeentelijk beleid en projecten

Archief websites

Het online archief van de oude websites van Bussum, Muiden en Naarden