Garantstelling of logiesverstrekking
Komt iemand uit het buitenland bij u logeren en heeft deze persoon een visum nodig? En wilt u financieel garant voor deze persoon staan? Dan vult u het formulier bewijs van garantstelling of logiesverstrekking in. Het formulier vult u thuis in. Maar uw handtekening zet u bij de gemeente. De gemeente legaliseert dan uw handtekening (voor echt verklaren).
Garantstelling regelen
- Bekijk op de site van de Rijksoverheid aan welke voorwaarden u moet voldoen
- Vul het formulier Bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking in. Maar onderteken het nog niet. Dit doet u tijdens een afspraak met de gemeente
Wat u bij de gemeente regelt
- Maak een afspraak bij de gemeente
- U tekent het document waar de gemeenteambtenaar bij is
- Bent u getrouwd of heeft u een geregistreerd partner? Dan moet hij/zij het formulier ook ondertekenen waar de gemeenteambtenaar bij is
- De gemeenteambtenaar zet in een verklaring dat de handtekening van u is. Zie handtekening legaliseren
Formulier en documenten opsturen
U stuurt het formulier, samen met nog een aantal andere documenten, naar uw bezoeker uit het buitenland. Bekijk welke documenten u moet opsturen
Meenemen
- Het ingevulde formulier Bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking, zonder uw handtekening
- Uw identiteitsbewijs (paspoort, id-kaart of rijbewijs)
- Een pinpas
Kosten
Een garantstelling met gelegaliseerde handtekening kost € 10,80.