Gooise Meren Sites

Vermissing paspoort / identiteitskaart

Als uw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs kwijt of gestolen is, hoeft u geen aangifte te doen bij de politie. Bij de aanvraag van uw nieuwe identiteitsbewijs geeft u de vermissing op. Dit kunt u online met uw DigiD regelen. Vindt u later het vermiste document terug, dan is het niet meer geldig en levert u het in bij de gemeente.

Vermissing online doorgeven en nieuw paspoort/ identiteitskaart aanvragen

Wilt u het liever niet online regelen? Maak dan een afspraak

Aanvragen bij de balie

Regelt u uw zaken liever niet online? Of wilt u de vermissing van uw paspoort of identiteitskaart wel doorgeven, maar geen nieuw document aanvragen? Dan kunt u de vermissing persoonlijk doorgeven op het gemeentehuis. Maak hiervoor een afspraak.

  • Op het gemeentehuis vult u een formulier. U legt uit hoe u uw paspoort of identiteitskaart kwijt bent geraakt
  • Bent u uw paspoort of identiteitskaart in het buitenland kwijtgeraakt? Laat het buitenlandse procesverbaal zien
  • Aan de balie kunt u direct een nieuw paspoort of identiteitskaart aanvragen. U geeft bij de aanvraag aan of u het nieuwe document (thuis) wil laten bezorgen of zelf komt ophalen

Meenemen

  • Uw identiteitsbewijs
  • Een nieuwe pasfoto. Let op de eisen. In het gemeentehuis kunt u geen foto laten maken 
  • Een pinpas
  • Eventueel een buitenlands procesverbaal
  • Voor het aanvragen van uw paspoort of identiteitskaart maakt u online een afspraak. Voor het afhalen hoeft u geen afspraak te maken. Dat kan iedere werkdag van 8.30 tot 17.00 uur en woensdag tot 20.00 uur bij de receptie in de hal

Kosten

Aan de aanvraag van een nieuw reisbewijs zijn kosten verbonden. Deze kosten verschillen per type reisbewijs: