Inkoop en aanbesteden

De gemeente Gooise Meren koopt jaarlijks producten en diensten in. Belangrijkste doel voor de gemeente is het verkrijgen van een goede kwaliteit tegen de juiste prijs. Wilt u opdrachten van de gemeente Gooise Meren uitvoeren? Op deze pagina vindt u informatie over het inkopen en aanbesteden.

Inkoopbeleid 2017-2021

Bij inkopen gaan we uit van de volgende uitgangspunten:

  • Kansen bieden aan ondernemers uit de regio
  • Verlagen lastendruk
  • Flink inzetten op duurzaamheid

De uitgangspunten zijn verwerkt in het regionaal ontwikkelde Inkoopbeleid 2017-2021 (PDF, 693 kB).

Inkoopvoorwaarden

De Algemene inkoopvoorwaarden van de gemeente Gooise Meren (PDF, 389 kB) gelden voor overeenkomsten van leveringen en/of diensten, uitgezonderd ICT diensten. Voor de inkoop van ICT gaan we uit van de Gemeentelijke Inkoopvoorwaarden bij IT (GIBIT).

Aanbestedingen en inhuur

Alle nationale of Europese aanbestedingen publiceren we op TenderNed.nl. Dit is het marktplein voor aanbestedingen binnen de Nederlandse overheid en gemeenten. Door een goede zoekopdracht op TenderNed te formuleren, blijft u op de hoogte van de aanbestedingen.

Ook meervoudig onderhandse aanbestedingen plaatsen we op TenderNed. De genodigden krijgen via TenderNed een uitnodiging.

De gemeente vervult haar tijdelijke inhuuropdrachten via Flextender.nl. U kunt zich als zelfstandig professional of bedrijf dat personeel verhuurt of detacheert inschrijven op offerteaanvragen van de gemeente.