Klachten over zorg en ondersteuning
Gaat het mis tussen u en de gemeente? Bespreek het. Het kan gebeuren dat u ontevreden bent over de manier waarop u wordt behandeld. Of vindt u dat er onvoldoende naar u wordt geluisterd? Dien dan een klacht in. U kunt met uw vragen over jeugdzorg terecht bij Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AJK).
Klacht indienen bij de gemeente
Vertel aan uw consulent bij de gemeente wat u niet prettig vindt. Verloopt dit gesprek niet op de goede manier of vindt u dit vervelend? Dan kunt u een afspraak maken met een teamleider. Bel ons op werkdagen tussen 9.00 en 12.00 uur op 035 207 00 00.
Komt u er samen niet uit? Stuur een brief naar de gemeente.
Wat u in uw brief zet
- Een zo duidelijk mogelijke beschrijving van uw klacht
- Uw naam, adres en de verzenddatum
Sluit kopieën van relevante stukken bij.
Stuur uw brief naar:
BenW van Gooise Meren
Brinklaan 35
1404 EP Bussum
Hoe lang afhandelen klacht duurt
- Na het indienen van een klacht nemen wij binnen 1 week contact met u op
- Klachten proberen we zoveel mogelijk binnen 4 weken na ontvangst af te handelen
Klachtenmeldpunt Sociaal Domein
Komt u er met de gemeente niet uit? Meld uw klacht bij het klachtenmeldpunt van de Regio Gooi en Vechtstreek.
Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg
Bij klachten, opmerkingen en vragen over jeugdzorg kunt u terecht bij Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ). De vertrouwenspersonen van AKJ zijn onafhankelijk en hebben geheimhoudingsplicht. De dienstverlening is gratis.
Vul het contactformulier in op de website van AKJ of bel naar het landelijke nummer van het AKJ: 088 555 10 00.